Radi by sme Vás informovali o plánovanom čerpaní celofiremnej dovolenky v dňoch od 12. – 18. augusta 2024. Počas tejto doby 12.-18.8.2024 bude Predajňa a Servis ZATVORENÝ. Ďakujeme za pochopenie, tešíme sa na Vás od 19.8.2024 v čase 09:00 - 17:00 hod.

Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

PLATNÉ A ÚČINNÉ ODO DŇA 27.08.2024

I. Všeobecné ustanovenia

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom, ktorým je spoločnosť European Peripherals spol. s r.o., Púchovská 2, 831 06 Bratislava 35, IČO: 31348521, DIČ: 2020317574, Ič DPH: SK2020317574 spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka č.: 4893/B, (ďalej len „obchodník“) a kupujúcim na diaľku, uzatvorenej výlučne prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti zmluvných strán, mimo prevádzkových priestorov obchodníka, a ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na webovom sídle elektronického obchodu www.european.sk (ďalej len „kúpna zmluva“).

2. Kupujúci na účely týchto VOP znamená subjekt, ktorý prostredníctvom objednávky vstupuje do záväzkového vzťahu s obchodníkom v záujme nakúpiť tovar ponúkaný obchodníkom na webovom sídle elektronického obchodu www.european.sk, a to tak fyzická osoba – spotrebiteľ, alebo podnikateľský subjekt (ďalej len „kupujúci“). Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností, spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti s kúpnou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Podnikateľským subjektom je osoba (i) zapísaná v príslušnom obchodnom registri, (ii) ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, (iii) ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, (iv) osoba ktorá uskutočňuje objednávku vrámci svojej podnikateľskej činnosti, alebo v súvislosti s ňou, alebo osoba, ktorá uvedie v objednávke svoje IČO.

3. Kupujúci odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že je oboznámený s tým, že tieto VOP a ich ustanovenia, sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy uzatvorené na webovom sídle elektronického obchodu www.european.sk, ktorú prevádzkuje obchodník, a na základe ktorej obchodník dodá tovar kupujúcemu, ktorý je prezentovaný na webovom sídle elektronického obchodu www.european.sk a na všetky vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim, vzniknuté pri uzatváraní kúpnej zmluvy a pri reklamácii tovaru.

4. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že obchodník a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto VOP, budú ustanovenia takejto kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito VOP.

Kontaktné údaje obchodníka:
European Peripherals spol. s r.o., Púchovská 2, 831 06 Bratislava 35,

IČO: 31348521,
DIČ: 2020317574, Ič DPH: SK2020317574, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri
Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka č.: 4893/B, Email: obchod@european.sk,
telefón: 02/4445 0425, +421 903 242 777, +421 903 70 30 10, http://www.european.sk

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Bajkalská 21/A, P.O.BOX č.27, 827 99 Bratislava, telefón: 02/5827 2172, 02/5827 2104, Odbor ochrany spotrebiteľa, tel. č. 02/58 27 21 32 – všeobecné podmienky reklamácie, tel. č. 02/58 27 21 86 – internetový obchod, reklamácie súvisiace s nákupom cez internet, geoblocking, Email: ba@soi.sk, http://www.soi.sk, https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

II. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
Predmetom predaja prostredníctvom elektronického obchodu www.european.sk je ponúkaný a dostupný tovar, ktorého bližšia špecifikácia a popis hlavných vlastností je k dispozícií na webovom sídle elektronického obchodu www.european.sk po otvorení, resp. rozkliknutí každého jednotlivého tovaru (ďalej len ako „tovar“). Kupujúci berie na vedomie, že dostupnosť tovaru je v každom jednotlivom prípade viazaná na aktuálne skladové zásoby obchodníka a jeho dodávateľov.

Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy

1. Nákup tovaru sa uskutočňuje prostredníctvom objednávky kupujúceho. Odoslanie objednávky kupujúceho je podmienené potvrdením kupujúceho o oboznámení sa s VOP a spracovaním osobných údajov kupujúceho zo strany obchodníka. Potvrdením a odoslaním objednávky (vo forme vyplneného a odoslaného objednávkového formulára), t.j. stlačením tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“ na webovom sídle elektronického obchodu www.european.sk, dáva kupujúci obchodníkovi záväzný návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru uvedeného v objednávke a vybraného kupujúcim z ponúkaných produktov (tovaru). Odoslaním objednávky je proces objednávania tovaru ukončený.

2. Kupujúci odoslaním objednávky výslovne potvrdzuje, že je oboznámený s povinnosťou zaplatiť cenu za tovar v zmysle objednávky, dodanie tovaru a iné vopred určené náklady obchodníkovi.


3. Po riadnom a úplnom odoslaní objednávky bude kupujúcemu na e-mailovú adresu, ktorú uviedol v rámci procesu objednávky (alebo registrácie) doručený automatický e-mail o zaevidovaní objednávky do elektronického systému obchodníka a potvrdení objednávky.

4. Objednávka sa stáva záväznou a kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia potvrdenia objednávky zo strany obchodníka kupujúcemu. Akákoľvek zmena objednávky po uzatvorení kúpnej zmluvy je návrhom na úpravu kúpnej zmluvy a je možná výhradne po vzájomnej dohode obchodníka a kupujúceho.

5. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov obchodníka a kupujúceho. Povinnosť kupujúceho Kupujúci sa zaväzuje:- pravdivo a úplne vyplniť objednávkový formulár na webovom sídle obchodníka; kupujúci berie na vedomie, že obchodník nezodpovedá kupujúcemu ani tretím osobám za škodu, ktorá vznikne z dôvodu uvedenia nesprávnych, neúplných a zavádzajúcich údajov a informácií kupujúcim v rámci vypĺňania údajov v objednávke, vrátane zadania chybnej, nesprávnej, alebo neaktuálnej e-mailovej adresy a/alebo telefónneho čísla kupujúceho - zaplatiť za tovar kúpnu cenu vo výške a v zmysle platobných podmienok podľa týchto VOP a zaplatiť cenu za doručenie tovaru, pričom cena tovaru, vrátane akýchkoľvek iných nákladov (nákladov na dodanie, dopravu, a pod.) bude vždy oznámená kupujúcemu pred odoslaním objednávky a pred uzatvorením kúpnej zmluvy. V prípade, ak si kupujúci zvolí platbu za tovar vopred, prevodom na účet a neuhradí sumu uvedenú v potvrdení objednávky zo strany obchodníka do 14 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy, obchodník si vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, čím sa objednávka ruší. V prípade, ak si kupujúci – podnikateľský subjekt tovar, resp. pripravenú objednávku na predajni alebo dohodnutom odbernom mieste do 14 dní od pripravenia na prevzatie (na základe riadne uzatvorenej kúpnej zmluvy a úhrady kúpnej ceny) neprevezme, obchodník si vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody (napr. skladné a pod.). III. Poškodenie zásielky pri doručení Pri doručení tovaru sa kupujúcemu odporúča skontrolovať vonkajší obal, v ktorom je tovar prepravovaný a kupujúcemu doručovaný. Ak vonkajší obal nejaví známky poškodenia prepravou, jekupujúci oprávnený tovar prevziať. Ak vonkajší obal javí známky poškodenia (obal je preliačený, roztrhaný a pod.) kupujúci nie je povinný tovar prevziať. V prípade že je
tovar alebo jeho obal poškodený, je kupujúci oprávnený s kuriérom spísať reklamačný protokol o poškodení zásielky s tovarom a bezodkladne kontaktovať obchodníka. Poškodený tovar sa vráti obchodníkovi ako škodová udalosť, ak nie je zmluvnými stranami osobitne dojednané inak.

IV. Chybné zaslanie tovaru
Ak v prípade doručenia zásielky kupujúci zistí, že tovar ktorý objednal bol chybne dodaný (t.j. bol dodaný iný tovar, aký bol predmetom kúpnej zmluvy), je kupujúci povinný bezodkladne informovať obchodníka o uvedenej skutočnosti spolu s uvedením čísla objednávky a položky chybne dodaného tovaru. Obchodník sa zaväzuje kupujúceho obratom kontaktovať a po dohode pre chybne zaslaný tovar zabezpečiť výmenu a doručenie správneho tovaru prostredníctvom kuriérskej spoločnosti na náklady obchodníka. Kupujúci nie je oprávnený zaslať tovar v zmysle tohto článku VOP na dobierku, nakoľko obchodník nie je oprávnený takúto zásielku prevziať.

V. Dodacie podmienky

1. Na základe kúpnej zmluvy sa obchodník zaväzuje doručiť a odovzdať kupujúcemu zakúpený tovar a umožniť mu nadobudnúť vlastnícke právo k tovaru a kupujúci sa zaväzuje tovar prevziať a zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu.

2. Obchodník je povinný dodať kupujúcemu tovar v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami podľa príslušných ustanovení právnych predpisov, v zmysle objednávky a tak, ako určuje kúpna zmluva a tieto VOP. Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa príslušných ustanovení právnych predpisov, ak obchodník pri uzavretí kúpnej zmluvy výslovne oboznámil kupujúceho,že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.


3. Obchodník si splní svoju povinnosť dodať tovar kupujúcemu tak, že obchodník umožní kupujúcemu disponovať s tovarom v zmysle objednávky.
4. Dodávky predmetu plnenia (podľa objednaného tovaru a kúpnej zmluvy) sú podľa dostupnosti produktov, prevádzkových možností a skladových zásob obchodníka realizované v čo najkratšom termíne, zvyčajne do 1-7 pracovných dní od záväzného potvrdenia objednávky, resp. uzatvorenia kúpnej zmluvy, vo výnimočných prípadoch môže byť dodacia lehota dlhšia, po predchádzajúcej dohode s kupujúcim.

5. Miesto odberu a dodania je stanovené na základe požiadaviek uvedených v objednávke kupujúceho. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie predmetu plnenia na uvedené miesto. Súčasťou dodávky nie je inštalácia predmetu plnenia, ak sa zmluvné strany osobitne nedohodnú inak. Dopravu na adresu dodania zabezpečuje obchodník.

6. Zásielka s tovarom vždy obsahuje daňový doklad, návod na používanie tovaru (výrobku) a záručný list.
7. Dopravu a doručenie objednaného tovaru zabezpečuje zmluvná kuriérska spoločnosť Slovak Parcel Service, s.r.o. Za doručený tovar je kupujúci povinný uskutočniť platbu kuriérovi priamo na mieste pri doručení tovaru spôsobom aký kupujúci zadal pri objednávke, ak v kúpnej zmluve nie je uvedené inak. Kupujúci je oprávnený uskutočniť úhradu kuriérovi v hotovosti alebo platobnou kartou. V prípade, že pri objednávke kupujúci udá spôsob platby predfaktúrou, do 24 hodín mu bude na e-mailovú adresu zaslaná predfaktúra na objednaný tovar. Po jej úhrade bude tovar zaslaný kupujúcemu. Náklady na dopravu tovaru obchodník rozlišuje podľa zvoleného spôsobu a hmotnosti
zakúpeného tovaru a to nasledovne:
hmotnosť balíka do 5 kg 5,00 Eur
hmotnosť balíka do 10 kg 7,50 Eur
hmotnosť balíka do 20 kg 12,50 Eur
hmotnosť balíka do 30 kg 18,50 Eur
hmotnosť balíka do 40 kg 26,00 Eur
+ príplatok za tovar na dobierku 2,00 Eur
+ príplatok za platbu kartou kuriérovi 2,50 Eur
Ceny dopravy sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, mýtneho a palivového príplatku.

8. Obchodník nezodpovedá za omeškanie dodávky tovaru a za škodu, ktorá bola kupujúcemu alebo tretej osobe spôsobená dôsledkom toho, (i) že kupujúci pri objednávke svoju objednávku náležite neskontroloval, (ii) nezadal všetky požadované údaje a/alebo (iii) vyplnil objednávkový formulár chybne, (iv) alebo v dôsledku odôvodnenej nemožnosti prepravnej spoločnosti / kuriéra tovar doručiť, a to najmä v prípadoch, ak sa adresa doručenia uvedená v objednávke nachádza na miestach s neupraveným povrchom vozovky, alebo v prípade opakovaného (najmenej 2-krát) neprevzatia tovaru zo strany kupujúceho, alebo opakovaného (najmenej 2-krát) nezastihnutia kupujúceho na doručovacej adrese.

9. Nebezpečenstvo škody, náhodnej skazy a náhodného zhoršenia kvality predaného tovaru prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru, pričom nezáleží na tom, či kupujúci prevezme tovar osobne, alebo prostredníctvom ním poverenej /splnomocnenej osoby. Pokiaľ mal kupujúci prevziať tovar od dopravcu, prechádza nebezpečenstvo náhodného zničenia a náhodného zhoršenia kvality zakúpeného tovaru na kupujúceho prevzatím tovaru na mieste dodania ním určenom.

VI. Kúpna cena
1. Kupujúci sa zaväzuje uhradiť obchodníkovi za tovar a jeho dodanie dojednanú kúpnu cenu. Kúpna cena tovaru, vrátane akýchkoľvek iných nákladov (napr. nákladov na dodanie, dopravu) bude vždy oznámená kupujúcemu pred odoslaním objednávky. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za tovar dohodnutú v kúpnej zmluve, vrátane nákladov na doručenie tovaru formou hotovostnej platby v určenej prevádzkarni obchodníka, dobierkou v mieste dodania tovaru prostredníctvom kuriéra,

platbou prostredníctvom platobného terminálu kuriéra, bezhotovostným prevodom na účet obchodníka, uvedený v záväznej akceptácii objednávky, resp. kúpnej zmluve.
2. Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za objednaný tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
3. Náklady spojené s montážou techniky (tovaru) a uvedenie do jej prevádzky nie sú zahrnuté v kúpnej cene tovaru a obchodník tieto služby nie je povinný kupujúcemu bez relevantnej zmluvy poskytnúť; poskytovanie predmetných služieb je predmetom osobitnej dohody zmluvných strán a spoplatnené podľa platného cenníka.
4. Kupujúci berie na vedomie, že ako doklad o zaplatení, resp. podklad pre zaplatenie tovaru slúži faktúra doručená kupujúcemu spolu s tovarom, prípadne elektronická faktúra vystavená obchodníkom a doručená na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v objednávke.

VII. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
A. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho – spotrebiteľa

1. Kupujúci je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu od kúpnej zmluvy odstúpiť v lehote 14 (štrnástich) dní.
2. Kupujúci má právo v rámci lehoty uvedenej v bode 1. tohto článku VOP po doručení a prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať odborným spôsobom ako je obvyklé na kamennej predajni, a to v rozsahu potrebnom na zistenie stavu, vlastností a funkčnosti tovaru. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
3. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy, začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného
tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) na základe kúpnej zmluvy tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

4. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 1. tohto článku VOP.
5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od kúpnej zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu alebo pomocou formulára, ktorý je dostupný na webovom sídle elektronického obchodu obchodníka www.european.sk, a to na adresu sídla obchodníka: European Peripherals spol. s r.o., Púchovská 2, 831 06 Bratislava 35, alebo elektronicky, e-mailom na adresu: obchod@european.sk. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty podľa bodu 1. tohto článku VOP, alebo prostredníctvom on-line formulára uvedeného v sekcií ”Výmena a vrátenie tovaru”.

6. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla obchodníka alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto VOP sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

7. Kupujúci je povinný doručiť obchodníkovi tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, návodu na obsluhu a záručného listu nepoškodený, podľa možností v originálnom obale a nepoužívaný. Ustanovenie bodu 2 tohto článku VOP tým nie je dotknuté.

8. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, bez uplatnenia akýchkoľvek dodatočných poplatkov spojených s vrátením týchto platieb kupujúcemu. Obchodník nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa predchádzajúcej vety pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi (podľa toho, čo nastane skôr), ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby, ak sa na tom zmluvné strany dohodnú.

9. Obchodník nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady (podľa bodu 8 tohto článku VOP), ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.

10. Obchodník vráti kupujúcemu kúpnu cenu za tovar, resp. jej časť v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od kúpnej zmluvy, vrátane všetkých platieb, ktoré od neho prijal rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasil s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.


11. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy je povinný znášať náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru, a aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Predpokladaný odhad týchto nákladov je 5,00-99,00 EUR, v závislosti od druhu tovaru.

12. Úhrada kúpnej ceny za tovar pri odstúpení od kúpnej zmluvy platená v hotovosti sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov; celkový zvyšok tejto nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je nižší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nadol a celkový zvyšok tejto nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je rovný alebo vyšší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nahor. Ak je táto úhrada súčtom cien za viac tovarov, zaokrúhľuje sa takto až výsledná úhrada. Táto úhrada vo výške 1 eurocent alebo 2 eurocenty sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov.
13. Kupujúci berie na vedomie, že nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy,
predmetom ktorej je a) dodanie, alebo poskytnutie tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy,
b) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúceho, alebo tovaru vyrobeného na mieru,
c) dodanie tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
d) z iných dôvodov taxatívne stanovených v ust. § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“).

B. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho – podnikateľa 1. Kupujúci – podnikateľský subjekt týmto výslovne berie na vedomie, že ustanovenia čl. VII písm. A týchto VOP výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Občiansky zákonník“) a týchto VOP. Možnosť vrátenia tovaru a odstúpenia od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní sa vzťahuje iba na kúpne zmluvy uzatvárané so spotrebiteľmi. V prípade predaja osobe, ktorá je podnikateľským subjektom a uzatvára kúpne zmluvy v rámci svojej podnikateľskej činnosti, tento nárok zo zákona nevzniká a nemá možnosť vrátiť výrobok v lehote 14 dní, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.

2. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho – podnikateľského subjektu sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Obchodný zákonník“), ak tieto VOP neurčujú inak.
C. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany obchodníka 1. Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej s kupujúcim – podnikateľským subjektom do 14 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP alebo v cene, ktorá je uvedená na webovom sídle. Obchodník je povinný o tejto skutočnosti informovať kupujúceho v čo najkratšej dobe. Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej s kupujúcim – podnikateľským subjektom aj v prípade zjavnej slovnej, číselnej, písomnej alebo akejkoľvek technickej chyby v kúpnej cene tovaru. Za takúto zjavnú chybu sa považuje najmä zjavne odlišná kúpna cena ako bežná cena pre takýto typ alebo druh výrobku, resp. tovaru. 2. Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej s kupujúcim ďalej
v prípadoch v týchto VOP uvedených. 3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zo strany obchodníka, je obchodník povinný postupovať zákonným spôsobom, odstúpenie od kúpnej zmluvy bezodkladne doručiť kupujúcemu, a to na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v objednávke. Pred odstúpením od kúpnej zmluvy je obchodník oprávnený ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie. Kupujúci má právo náhradné plnenie odmietnuť a odstúpiť od kúpnej zmluvy.
4. V prípade, ak obchodník odstúpil od kúpnej zmluvy, a ak kupujúci uhradil kúpnu cenu, zaväzuje sa obchodník kupujúcemu kúpnu cenu, prípadne cenu v hodnote nedodaného tovaru, vrátiť, a to vrátane všetkých platieb, ktoré od neho prijal.

VIII. Reklamačný poriadok
1. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky prípady reklamácie, pokiaľ nie sú dojednané osobitné podmienky, alebo ak osobitný právny predpis neurčuje
inak.
2. Tento reklamačný poriadok platí predovšetkým vo vzťahu ku kupujúcim, ktorí sú fyzickými osobami – spotrebiteľmi v zmysle platných právnych predpisov. V prípade kupujúcich, ktorí sú podnikateľskými subjektmi, sa na reklamačné konanie vzťahuje

tento reklamačný poriadok primerane, a to s prihliadnutím na odlišné ustanovenia
tohto reklamačného poriadku, ktoré sa vzťahujú výlučne na kupujúcich –
podnikateľské subjekty.
3. Obchodník zodpovedá kupujúcemu za akúkoľvek vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do 2 (dvoch) rokov od dodania tovaru kupujúcemu. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť do 2 (dvoch) mesiacov od zistenia vady tovaru, najneskôr však do uplynutia 2 (dvoch) rokov od dodania tovaru, ak platné právne predpisy neustanovujú inak. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu písomne, a to jedným z nasledovných spôsobov: (i) elektronickými prostriedkami na e-mailovú adresu: obchod@european.sk, alebo písomne na adresu: European Peripherals spol. s r.o., Púchovská 2, 831 06 Bratislava 35.

4. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje tento reklamačný poriadok. Kupujúci odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a iných informáciách podľa tohto reklamačného poriadku.
5. Reklamácia musí byť kvalifikovaná, t.j. z reklamácie musí byť zrejmé, kto ju podáva, čoho sa domáha a táto musí byť uplatnená v lehote podľa bodu 3 tohto reklamačného poriadku. V reklamácii kupujúci uvedie najmä svoje identifikačné údaje, dátum uplatnenia reklamácie a podrobný opis reklamovanej skutočnosti (odôvodnenie reklamácie), ako aj svoje požiadavky na odstránenie vady a uskutočnenie nápravy a podpis. Vo svojom vlastnom záujme je kupujúci povinný priložiť k reklamácii všetky doklady preukazujúce skutočnosti ním tvrdené (fotografie vád tovaru a pod.).
6. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od obchodníka vo forme elektronického obchodu na webovom sídle obchodníka.
7. Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady a uplatnení reklamácie bezodkladne po vytknutí vady a uplatnení reklamácie kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady a uplatnení reklamácie uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu tovaru odstráni, a ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 (tridsať) dní odo dňa vytknutia vady a uplatnenia reklamácie kupujúcim.
8. Kupujúci – spotrebiteľ. Ak obchodník zodpovedá za vadu tovaru, kupujúci má voči nemu právo na (i) odstránenie vady opravou alebo výmenou, alebo (ii) právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny za tovar alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.(i) Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možnýalebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady. Obchodník opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci tovar požadoval. Náklady prevzatia tovaru na účely opravy, alebo výmeny od kupujúceho znáša obchodník. Obchodník dodá opravený tovar alebo náhradný tovar kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný tovar, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. (ii) Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny za tovar alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak (i) obchodník tovar neopravil, ani nevymenil, (ii) obchodník odmietol odstrániť vadu z dôvodu, že oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady, (iii) tovar má rovnakú vadu napriek oprave, alebo výmene tovaru, (iv) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny za tovar, alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo (v) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa predchádzajúcej vety, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Kupujúci po odstúpení od kúpnej zmluvy alebo jej časti vráti tovar obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník po odstúpení od kúpnej zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu za tovar najneskôr do 14 (štrnástich) dní odo dňa vrátenia tovaru obchodníkovi alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal tovar obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu za tovar kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.

9. Kupujúci – podnikateľský subjekt. Ak Obchodník zodpovedá za vadu tovaru, kupujúci má voči nemu právo na (i) odstránenie vady opravou alebo výmenou, alebo (ii) ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny za tovar, alebo (iii) ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť; to isté právo má kupujúci pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže tovar riadne užívať.

10. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru, ktoré (i) vznikli nesprávnym užívaním,  starostlivosťou, skladovaním, ošetrovaním, údržbou, zásahom kupujúceho, alebo mechanickým poškodením tovaru, (ii) o ktorých kupujúci pri prevzatí tovaru vedel, resp. bol na vyslovene upozornený, (iii) pre ktoré bola poskytnutá zľava z kúpnej ceny, (iv) sú spôsobené bežným opotrebením tovaru spôsobeného jeho bežným používaním, v dôsledku prirodzených zmien materiálu, (v) ktoré vyplývajú z povahy tovaru, ktorého životnosť (funkcia) je obmedzená na kratší čas použitia, (vi) pri použitom tovare za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením, (vii) ktoré kupujúci spôsobil sám, ktoré boli spôsobené neoprávneným a neodborným zásahom, alebo (viii) ktoré vznikli v dôsledku vyššej moci (prírodné javy, záplavy, krupobitie a pod.). V prípade, ak je súčasťou kúpnej zmluvy pri zakúpení tovaru aj návod na údržbu jednotlivého tovaru, a kupujúci tento návod nedodrží, nemá právo na uplatnenie nárokov z vád tovaru.

11. Obchodník je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov, v súlade s podmienkami tohto reklamačného poriadku:
a) odovzdaním opraveného tovaru
b) výmenou tovaru
c) vrátením kúpnej ceny tovaru
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru
e) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru; Obchodník je povinný písomne
zdôvodniť kupujúcemu dôvody zamietnutia reklamácie, resp. odmietnutia
zodpovednosti za vady tovaru.

12. Obchodník je povinný o vybavení reklamácie vydať kupujúcemu písomný doklad najneskôr v deň vybavenia reklamácie.
13. Kupujúci – spotrebiteľ má právo na úhradu účelne vynaložených nákladov, spojených s dôvodným a riadnym uplatnením reklamácie a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu; toto právo treba uplatniť u obchodníka najneskôr do 2 (dvoch) mesiacov odo dňa dodania opraveného, alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z kúpnej ceny za tovar, alebo vrátenia kúpnej ceny po odstúpení od kúpnej zmluvy, inak právo zanikne. Kupujúcemu – podnikateľskému subjektu takéto právo neprináleží v žiadnom prípade. V prípade uplatnenia reklamácie zo strany kupujúceho – podnikateľského subjektu, náklady na uplatnenie reklamácie nesie kupujúci v každom prípade samostatne.

14. Záručná doba je 2 (dva) roky od dodania tovaru, ak platné právne predpisy Slovenskej republiky neustanovujú kratšiu záručnú dobu pre určité druhy tovaru, alebo ak pri jednotlivom tovare nie je uvedené inak. Ak je na predávanom tovare, na jeho obale, v návode pripojenom k tovaru vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Ak ide o použitý tovar, obchodník a kupujúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, minimálne 1 (jeden) rok od dodania tovaru.
15. Všetky právom uplatnené opravy uplatnené v záručnej dobe a v súlade s týmto reklamačným poriadkom sú bezplatné.
16. Na spôsob a postup vybavovania sťažností a podnetov kupujúceho sa uplatnia podmienky tohto reklamačného poriadku primerane.
VIII.1 Podmienky popredajného servisu
1. Obchodník poskytuje kupujúcim popri záručnom servise aj popredajný servis, v nasledovnej forme a v súlade s nasledovnými podmienkami: (i) Popredajný prevádzkový servis a údržba tovaru; v tejto súvislosti obchodník poskytuje posezónnu  údržbu tovaru, ako aj servis robotických kosačiek so zimným uskladnením a s kontrolovaným dobíjaním
akumulátorov. Obchodník poskytuje kupujúcim možnosť odbornej a certifikovanej inštalácie zakúpeného tovaru, naprogramovania a uvedenia do prevádzky. Popredajný prevádzkový servis a údržba tovaru sú spoplatnené služby podľa aktuálne platného cenníka obchodníka, ktoré obchodník poskytuje a zabezpečuje vo vzťahu ku všetkým tovarom, ktorý je dostupný na webovom sídle elektronického obchodu obchodníka www.european.sk, ak nie je v zmluve určené, alebo ak sa zmluvné strany nedohodnú inak (napr.
v prípade ak je v individuálnom prípade v cene zakúpeného tovaru aj naprogramovanie a uvedenie do prevádzky tovaru a pod.).
(ii) Dodanie originálnych náhradných dielov k tovaru; Obchodník zabezpečuje kupujúcim aj dodávku originálnych náhradných dielov (vo
vzťahu ku všetkým tovarom, ktorý je dostupný na webovom sídleelektronického obchodu obchodníka www.european.sk), širokú ponuku
spotrebného materiálu a kompletnú ponuku bohatého príslušenstva podľa
doporučenia a výberu kupujúceho; dodanie náhradných dielov k tovaru je
spoplatnené, pričom cena dodania náhradného dielu k tovaru bude
kupujúcemu oznámená vždy vopred, pred uskutočnením objednávky
a uzavretím zmluvy;
(iii) Zákaznícka linka; Kupujúci je oprávnený kontaktovať obchodníka
kedykoľvek počas pracovných dní v čase od 09:00 - 17:00 hod. na tel. čísle:
02/4445 0425, +421 903 242 777, +421 903 70 30 10, alebo e-mailom:
obchod@european.sk na účely poskytnutia popredajnej zákazníckej podpory
(napr. ako tovar prevádzkovať, konzultácia technických problémov a pod.).

IX. Alternatívne riešenie sporov
Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou – spotrebiteľom, má právo obrátiť sa na obchodníka so
žiadosťou o nápravu, ak medzi kupujúcim – spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z
uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, alebo ak sa kupujúci – spotrebiteľ domnieva, že

obchodník inak porušil jeho práva. Ak obchodník na žiadosť kupujúceho odpovie zamietavo
alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať
návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS”) podľa príslušných
ustanovení zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o
zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon
o ARS“) a pokúsiť sa o dosiahnutie dohody o vyriešení sporu zákonom stanoveným
postupom. Zároveň, ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo, obchodník
informuje kupujúceho – spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch
alternatívneho riešenia sporov. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi
kupujúcim – spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo
súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa vzťahuje na spory
medzi obchodníkom a kupujúcim – spotrebiteľom, ktorý mal ku dňu odoslania objednávky,
bydlisko, alebo miesto obvyklého pobytu v Slovenskej republike, alebo inom členskom štáte
Európskej únie, než je členský štát Európskej únie v ktorom má sídlo obchodník. Subjektom
alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov je:

Slovenská obchodná inšpekcia
Ústredný inšpektorát

Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
so sídlom: Bajkalská 21/A, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27, Slovenská republika

email: ars@soi.sk , adr@soi.sk

pričom bližšie informácie sú dostupné na https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-
spotrebitelskych-sporov.soi. alebo príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname
subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR, pričom
zoznam je dostupný na internetovej stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-
spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-
alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1. Kupujúci môže v prípade kúpnej zmluvy
uzavretej elektronicky využiť na alternatívne riešenie svojho sporu platformu riešenia sporov
on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Okrem ARS má kupujúci právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný súd.
X. Ochrana osobných údajov
1. Prevádzkovateľom osobných údajov kupujúcich, používateľov webového sídla
www.european.sk, a záujemcov o tovar ako dotknutých osôb je obchodník a
spracováva ich v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679
z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o
voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné
nariadenie o ochrane údajov) v znení neskorších predpisov (ďalej len „Nariadenie
GDPR“) a Zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a
doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZOOÚ“).
2. Obchodník sa zaväzuje dodržiavať ustanovenia ZOOÚ. Obchodník v súvislosti so
spracúvaním osobných údajov nevymenoval zodpovednú osobu. Dotknutá osoba sa
môže vo veciach spracúvania osobných údajov obrátiť písomne na:
e-mail: obchod@european.sk
3. Spracúvané osobné údaje kupujúceho – spotrebiteľa na účely uzatvorenia kúpnej
zmluvy zo strany obchodníka sú: meno a priezvisko, adresa trvalého bydliska vrátane
PSČ, doručovacia adresa, číslo telefónu a e-mailová adresa.

4. Spracúvané osobné údaje kupujúceho – podnikateľského subjektu na účely
uzatvorenia kúpnej zmluvy zo strany obchodníka sú: obchodné meno, adresa
sídla/miesta podnikania vrátane PSČ, IČO, IČ DPH, číslo telefónu a e-mailová adresa.
5. Obchodník prehlasuje, že vyššie uvedené osobné údaje o kupujúcom uvedené v bode
3. a 4. tohto článku VOP sú nutné pre správnu identifikáciu kupujúceho a uzatvorenie
kúpnej zmluvy, trvanie zmluvného vzťahu a budú použité k zaúčtovaniu platby za
zrealizovanú objednávku a na správnu expedíciu a doručenie tovaru a celkové
vybavenie objednávky. V zmysle čl. 6 Nariadenia GDPR a ust. § 13 ZOOÚ je právnym
základom spracúvania osobných údajov: čl. 6 ods. 1, písm. b) Nariadenia GDPR a ust.
§ 13 ods. 1, písm. b) ZOOÚ: spracúvanie je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej
zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo aby sa na základe žiadosti dotknutej
osoby vykonali opatrenia pred uzatvorením zmluvy. V tomto prípade obchodník
uchováva osobné údaje po dobu trvania existencie zákazníckeho konta kupujúceho na
webovom sídle obchodníka, resp. po dobu 2 rokov od skončenia zmluvného vzťahu,
resp. trvania kúpnej zmluvy, ak platný právny poriadok neurčuje inak.
6. Obchodník ďalej získava a spracúva osobné údaje kupujúcich nevyhnutné na účely
plnenia kúpnej zmluvy, a to okrem iného aj na účely fakturácie (vystavenie daňového
dokladu), zasielania faktúr a vedenia účtovníctva. Obchodník bude v tomto prípade
spracovávať nasledovný rozsah/kategórie osobných údajov, a to najmä: osobné údaje
kupujúcich v rozsahu danom zákonmi, a to predovšetkým v zmysle zákona č.
431/2002 Z. z. Zákon o účtovníctve v znení neskorších predpisov, zákona č. 595/2003
Z. z. Zákon o dani z príjmov v znení neskorších predpisov, zákona č. 222/2004 Z. z.
Zákon o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov, a iných súvisiacich
právnych predpisov. Pre účely fakturácie: fyzická osoba: meno a priezvisko,
fakturačná adresa, podnikateľský subjekt (ak sa na neho ochrana osobných údajov
uplatňuje): obchodné meno, miesto podnikania, sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH. V zmysle čl.
6 Nariadenia GDPR a ust. § 13 ZOOÚ je právnym základom spracúvania osobných
údajov: (i) čl. 6 ods. 1, písm. b) Nariadenia GDPR a ust. § 13 ods. 1, písm. b) ZOOÚ:
spracúvanie je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá
osoba, alebo aby sa na základe žiadosti dotknutej osoby vykonali opatrenia pred
uzatvorením zmluvy; a/alebo (ii) čl. 6 ods. 1, písm. c) Nariadenia GDPR a ust. § 13
ods. 1, písm. c) ZOOÚ: spracúvanie je nevyhnutné na splnenie zákonnej povinnosti
prevádzkovateľa; spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného
predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná;
predovšetkým podľa zákona č. 431/2002 Z. z. Zákon o účtovníctve v znení neskorších
predpisov, zákona č. 595/2003 Z. z. Zákon o dani z príjmov v znení neskorších
predpisov, zákona č. 222/2004 Z. z. Zákon o dani z pridanej hodnoty v znení
neskorších predpisov, a iných súvisiacich právnych predpisov. Doba uchovávania
účtovných dokladov je vykonávaná v súlade s platnými právnymi predpismi.
7. Obchodník ďalej získava a spracúva osobné údaje kupujúcich nevyhnutné na vedenie
reklamačného konania uplatneného kupujúcim, ako aj konania o sťažnostiach, či
podnetoch, či evidenciu týchto konaní. Obchodník bude v tomto prípade spracovávať
osobné údaje v rozsahu uvedenom v bode 3 a 4 tohto článku VOP. V zmysle čl. 6
Nariadenia GDPR a ust. § 13 ZOOÚ je právnym základom spracúvania osobných
údajov: čl. 6 ods. 1, písm. c) Nariadenia GDPR a ust. § 13 ods. 1, písm. c) ZOOÚ:
spracúvanie je nevyhnutné na splnenie zákonnej povinnosti prevádzkovateľa;
spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu alebo
medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná; predovšetkým zákon č.
9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov, Zákon o ochrane
spotrebiteľa a iné súvisiace právne predpisy. Obchodník uchováva osobné údaje po
dobu 2 rokov od skončenia zmluvného vzťahu, alebo trvania kúpnej zmluvy, resp.
vybavenia reklamácie ak platný právny poriadok neurčuje inak.

8. Všetky poskytnuté údaje sú uchovávané v elektronickej forme, v chránenej databáze
na serveri obchodníka a nebudú inak poskytnuté tretej strane, ak nie je v týchto VOP
uvedené inak.
9. Po uplynutí príslušného obdobia na uchovávanie údajov budú osobné údaje vymazané
zo systémov obchodníka.
10. Pred nakupovaním v  elektronickom obchode obchodníka je možnosť zaregistrovať
sa. Pri registrácii a nakupovaní je potrebné poskytnúť nasledovné informácie:
- meno a priezvisko, presná adresa vrátane krajiny (resp. adresa, ktorá ma byť uvedená na
faktúre)
- e-mailová adresa (slúži na identifikáciu kupujúceho v systéme a na potrebnú komunikáciu s
kupujúcim)
- voliteľne ďalšie adresy (ak si kupujúci želá doručiť zásielku na inú adresu ako je
fakturačná)
- telefónne číslo (pre rýchlejší kontakt s kupujúcim, pre dodanie tovaru kuriérom)
- ak kupujúci vykonáva objednávku ako podnikateľský subjekt, naviac: obchodný názov, IČO
a IČ DPH (pre vystavenie faktúry a správne zaúčtovanie)
Tieto údaje sú spracúvané prevádzkovateľom a sú uchovávané v chránenej databáze na
serveri, ku ktorej má prístup iba konateľ a spoločník spoločnosti obchodníka. Tieto údaje sú
taktiež nutné pre účtovný a fakturačný systém obchodníka. Kupujúci môže svoje údaje a
ďalšie nastavenia kedykoľvek skontrolovať, alebo zmeniť prostredníctvom e-mailu alebo
vstupom do sekcie prihlásenie. Kupujúci môže kedykoľvek zrušiť registráciu a zákaznícke
konto u obchodníka. Zákaznícke konto bude deaktivované a všetky osobné údaje, poskytnuté
kupujúcim budú zo systému internetového obchodu trvalo vymazané, ak nie sú ďalej
potrebné pre plnenie zákonných, alebo zmluvných povinností. V prípade, že si kupujúci želá
zrušiť svoju registráciu, je povinný o uvedenom informovať obchodníka, a to e-mailom na e-
mailovú adresu obchod@european.sk.
Počas návštevy kupujúceho sú na serveri obchodníka uchovávané dočasné informácie, ktoré
sú potrebné pre správne fungovanie obchodu (napr. čo ste vložili do nákupného košíka, kedy
ste na stránku prihlásili, odkiaľ ste na stránku prišli), tzv. Cookies. Obchodník používa
predovšetkým vlastné súbory Cookies. Vlastné súbory Cookies (tzv. first-party cookies) sú
súbory Cookies pochádzajúce priamo z webovej stránky obchodníka. Obchodník nepoužíva
súbory Cookies tretích strán. Používanie súborov Cookies si môžete vo svojom webovom
prehliadači vymazať, resp. obmedziť ich používanie voľbou v príslušnom nastavení vo vašom
prehliadači.
11. K osobným údajom kupujúcich môžu mať ako príjemcovia osobných údajov prístup
osoby poverené spracúvaním osobných údajov zo strany obchodníka, ktoré majú
oprávnenie zbierať a spracovávať osobné údaje dotknutých osôb výlučne za účelom a
do rozsahu určeného týmito VOP a zákonnými požiadavkami. Obchodník vyhlasuje, že
všetky osoby, ktoré prídu do kontaktu s osobnými údajmi dotknutých osôb, boli
riadne poučené v súvislosti so spracúvaním osobných údajov a zabezpečením ich
maximálnej ochrany a bezpečnosti, sú oprávnené nakladať s osobnými údajmi len na
základe výslovných pokynov obchodníka, a boli súčasne poučené o povinnosti
zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch, a to aj po ukončení zmluvného vzťahu
s obchodníkom. Osobné údaje kupujúcich obchodník nezverejňuje, nesprístupňuje,
neposkytuje žiadnym iným subjektom, s výnimkou organizácií, s ktorými je
spolupráca nevyhnutná pre správne vybavenie objednávky. Sú to najmä
doručovateľské služby (meno, dodacia adresa, telefónny kontakt), prípadne
poskytovateľ platobných služieb (platobnej brány).

12. Databázu osobných údajov obchodník dôkladne chráni pred ich zneužitím, zničením
a poškodením.
13. S prihliadnutím na čl. 13 ods. 1 písm. f) Nariadenia GDPR a ust. § 19 ods. 1 písm. f)
ZOOÚ, obchodník prenos osobných údajov do tretej krajiny, alebo medzinárodnej
organizácii neuskutočňuje.
14. Obchodník pri spracúvaní osobných údajov nevyužíva automatizované rozhodovanie
ani profilovanie.
15. Dotknuté osoby sú povinné poskytnúť obchodníkovi pravdivé a aktuálne osobné
údaje. V prípade zmeny osobných údajov, sú dotknuté osoby povinné zmenu
bezodkladne oznámiť obchodníkovi.
16. V súlade s platnými právnymi predpismi má dotknutá osoba právo na prístup k
informáciám, t.j. má právo získať od obchodníka potvrdenie o tom, či sa spracúvajú
osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. Ak obchodník takéto osobné údaje spracúva,
dotknutá osoba má právo získať prístup k týmto osobným údajom a informácie o (i)
účele spracúvania, (ii) kategórii spracúvaných osobných údajoch, (iii) identifikácii
príjemcu alebo o kategórii príjemcu, ktorému boli alebo majú byť osobné údaje
poskytnuté, najmä o príjemcovi v tretej krajine alebo o medzinárodnej organizácii, ak
je to možné, (iv) dobe uchovávania osobných údajov; ak to nie je možné, informáciu
o kritériách jej určenia, (v) práve podať návrh na začatie konania – sťažnosť týkajúcu
sa spracovania osobných údajov Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej
republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, Slovenská republika, (vi) zdroji osobných
údajov, ak sa osobné údaje nezískali od dotknutej osoby, (vii) existencii
automatizovaného individuálneho rozhodovania vrátane profilovania; v týchto
prípadoch poskytne obchodník dotknutej osobe informácie najmä o použitom
postupe, ako aj o význame a predpokladaných dôsledkoch takéhoto spracúvania
osobných údajov pre dotknutú osobu. Dotknutá osoba má ďalej právo na opravu
údajov, ktoré o nej obchodník spracúva. V určitých prípadoch má právo požadovať
vymazanie svojich osobných údajov, ďalej potom má právo na prístup k osobným
údajom alebo na ich prenos (napr. prenos k inému poskytovateľovi služieb). V
niektorých prípadoch má právo namietať a tiež právo požadovať obmedzenie
spracovania osobných údajov. Rovnako má právo nebyť predmetom rozhodnutia
založeného na automatizovanom spracúvaní vrátane profilovania. Pre uplatnenie
svojho práva a/alebo ak si dotknutá osoba praje získať príslušné informácie, môže tak
urobiť priamo prostredníctvom písomnej žiadosti doručenej na adresu obchodníka:
European Peripherals spol. s r.o., Púchovská 2, 831 06 Bratislava 35.
XI. DORUČOVANIE
1. Vo veciach komunikácie s kupujúcimi a záležitostiach týkajúcich sa týchto VOP, alebo
kúpnej zmluvy, využíva obchodník predovšetkým elektronickú komunikáciu (e-mail),
ako aj webové sídlo elektronického obchodu www.european.sk. V prípadoch, kedy sa
podľa týchto VOP predpokladá oznamovanie skutočností kupujúcemu oznámením
prostredníctvom webového sídla elektronického obchodu www.european.sk, považujú
sa takéto oznámenia za oznámené kupujúcim ich zverejnením na webovom sídle
elektronického obchodu www.european.sk podľa podmienok týchto VOP.
2. Pre účely kontaktovania obchodníka v zmysle týchto VOP a kúpnej zmluvy je kupujúci
oprávnený kontaktovať obchodníka nasledovným spôsobom:
Adresa na doručovanie:
European Peripherals spol. s r.o., Púchovská 2, 831 06 Bratislava 35
Adresa pre vrátenie tovaru:
European Peripherals spol. s r.o., Púchovská 2, 831 06 Bratislava 35

Telefónne číslo: 02/4445 0425, +421 903 242 777, +421 903 70 30 10
E-mail: obchod@european.sk
3. Písomnosti sa doručujú poštou, kuriérskou službou, alebo elektronickými
prostriedkami (e-mailom) na dohodnutú adresu, na adresu sídla, miesta podnikania,
alebo bydliska druhej Zmluvnej strany alebo na adresu, ktorú si Zmluvné strany za
týmto účelom určia. Za deň doručenia v prípade doručovania kuriérskou službou sa
považuje deň, kedy adresát písomnosť prevzal, alebo odmietol prevziať. Pre vylúčenie
akýchkoľvek pochybností platí, že akákoľvek písomná zásielka zasielaná poštou zo
strany obchodníka kupujúcemu alebo kupujúcim obchodníkovi sa považuje za
doručenú adresátovi dňom jej prevzatia, alebo vrátením nedoručenej písomnosti.
Písomnosti doručované prostredníctvom e-mailu sa považujú za doručené v deň ich
odoslania, ak sa nepreukáže iný dátum doručenia.
XII. Záverečné ustanovenia
1. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP za predpokladu, že tým nie je
dotknutý bod 5. tohto článku VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny týchto
VOP je splnená umiestnením na webovom sídle elektronického obchodu obchodníka,
a/alebo zaslaním zmeny VOP na e-mailovú adresu kupujúceho.
2. Tieto VOP a právne vzťahy vzniknuté na ich základe a/alebo na základe kúpnej
zmluvy, alebo súvisiace s týmito VOP a/alebo s kúpnou zmluvou sa riadia právnym
poriadkom Slovenskej republiky.
3. Na právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorým je spotrebiteľ,
neupravené týmito VOP, sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka,
zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č.
128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a
o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení
neskorších predpisov, Zákona o ochrane spotrebiteľa a iné platné práve predpisy
Slovenskej republiky. Na právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorým je
podnikateľský subjekt, neupravené týmito VOP, sa vzťahujú príslušné ustanovenia
Obchodného zákonníka a iné platné práve predpisy Slovenskej republiky. Kupujúci,
ktorý je podnikateľským subjektom zároveň berie na vedomie, že pre záväzkové
vzťahy medzi ním a obchodníkom platia pravidlá týchto VOP primerane, okrem iného
aj s poukazom na príslušné ustanovenia vzťahujúce sa na kupujúcich – podnikateľské
subjekty.
4. Všetky spory vzniknuté z právneho vzťahu vzniknutého na základe kúpnej zmluvy
a/alebo týchto VOP alebo súvisiaceho s kúpnou zmluvou a/alebo VOP, vrátane sporov
o platnosť, výklad a zánik kúpnej zmluvy a/alebo VOP sa kupujúci a obchodník
pokúsia prednostne riešiť dohodou. Ak k dohode nedôjde, bude spor s konečnou
platnosťou rozhodovaný slovenským súdom na základe pravidiel miestnej, vecnej a
funkčnej príslušnosti podľa zákona č. 160/2015 Zb. Civilný sporový poriadok v znení
neskorších predpisov, alebo inými prostriedkami nápravy, ktoré kupujúcemu
priznávajú platné právne predpisy (napríklad v zmysle článku IX týchto VOP).
5. Tieto VOP platia po celú dobu platnosti a účinnosti právneho vzťahu medzi
obchodníkom a kupujúcim založeného kúpnou zmluvou, a to až do úplného
vyrovnania všetkých nárokov, ktoré z nich vyplývajú. VOP možno v takomto prípade
meniť len s výslovným súhlasom oboch zmluvných strán, ak nie je platnými právnymi
predpismi určené inak. Platne uzavretá kúpna zmluva sa spravuje VOP platnými v
čase jej uzavretia.
6. Tieto VOP sú dostupné na webovom sídle elektronického obchodu www.european.sk.
Je povinnosťou každého kupujúceho, aby sa pred uzavretím kúpnej zmluvy s

obchodníkom podrobne oboznámil s týmito VOP, ako aj s inými dokumentmi
dostupnými kupujúcemu prostredníctvom webového sídla elektronického obchodu
obchodníka www.european.sk.
V Bratislave, dňa 27.08.2024

Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptak.cz